onsdag, oktober 11, 2006

livet smiler til meg!

Naa har vi vaert en uke i Koffale
og ting begynner aa falle paa plass,
rommene ser bedre ut,
Daniel ser bedre ut
og vaeret ser bedre ut!
Hurra!
Jeg smiler til livet og livet smiler til meg. Lever i guds velsignelser hver eneste dag. Oromo glir bedre naa enn for en uke siden. Etter en ukes hardtrening har jeg blitt en reser paa aa treffe paa doen som er et hull i bakken, men det kreves noyaktighet og beregning. Sitter naa paa en liten internett-sjappe i Sheshamenne som er rastafarienes store hjemby. Byen baerer preg av sitt rykte og skinner i rodt, gult og gront og masse dreadheads, pluss litt chat here og litt chat there og litt chat everywhere. Spesiell by, mye rart aa se og lukte paa. Naa begynner vi aa undervise paa barneskolen i Koffale ogsaa, jeg skal ha seks klasser engelsk i uka.
Jeg holder meg fortsatt friksk og rask og oser av ny energi hver morgen, men heldigvis ligger Etiopia saapass hoyt opp at det skal ikke mye loping for jeg ikke lenger har fullt saa mange krefter igjen. Akkurat naa staar det en mann ute paa gata her og synger og gauler av full hals, kan nok si som de sier paa oromo "Maratoo!" (litt gal kanskje ja) Etipiopia byr paa mange spennende mennesker og mye rart aa la seg fascinere av, ergo Jorun har det som plomma i egget. Brev\kort mottas med takk:
Jorun Jeksrud, Harvest Church Of God, P.o.Box 324, Sheshamenne, ETHIOPIA. So long!

15 kommentarer:

Heidi sa...

Hei søte du. Jeg lukter og ser hva du skriver, men jeg kan ikke ane hvordan du har det. Vær velsignet, savner deg! KlEm

Paul Andreas sa...

Jeg håper klemmene kom fram i godt behold, ikke for bløte, ikke for harde, men akkurat passe.
Kunne ønske du hadde Gmail også, så kunne jeg ha chatta med deg og i dag. Men det får bli en annen gang.

Kos deg masse med Gud, din Far!

nettklem fra
-pølle

Elisabeth sa...

Takk for kommentar på bloggen min :) Har hat problemer med å komme inn på siden de siste dagene, det er derfor jeg ikke har fått laget en link til siden din ennå. Gøy å lese om livet i Etiopia! Fortsett med å holde oss her hjemme oppdatert.

"Frykt ikke, jeg har gjenløst deg, kalt deg ved navn; DU ER MIN!" :)

Siri sa...

Hei Jorun=)

Så godt å høre at du har det bra! Ingenting er bedre enn det=) Er så spennende å følge med på siden din. Du er flink til å uttrykke det, sånn at det blir LEVENDE!

Gud velsigne deg rikelig!

Du er sjjjøøønnn!

God klem fra Siri

Reidun sa...

Takk for kommentar og ny oppdatering.
Ville bare si god natt og at vi savner deg.
Pepperkakene har kommet på rema,
men jul kan vi ikke klare å tenke på enda.
I morgen markeres verdensdagen for psykisk helse i kolbotn, med bla. foredrag av Per Anders Nordengen. Det skal jeg få med meg som endel av praksis.
Neste uke erdet 2 diakoni-konferanser, tils 3 dager. Bl.a:
Grønn diakoni - hva går det ut på ?
Ivar gleder seg til Amunds burdag om noen dager.
Han var veldig fornøyd med håndballskolen, forresten. De spilte kamp siste dagen. Ivars kommentar: det stod lenge 0-0, da syns jeg vi trengte et mål. så jeg skøyt på mål og da ble det mål!!

Klemmer fra oss alle.
salme 139
Hilsen fra mamma

Janelle sa...

Oh so nice to read whats going on there. I just read elisabeths as well- it's just so easy to picture you guys in my mind. I hung out with Elisabet H. tonight and it made me think of you! Miss you around here :) hug

karen amalie sa...

ååå, jorun eg savner deg. savner deg. bra å høre hva som skjer, og at det er bra med dere! du er så god du jorun, gud velsigne deg masse.

David Aasen sa...

godt å høre at du trives i "Etipiopia", men tviler vel egentlig litt på at Daniel kan se særlig bedre ut. Gud har uten tvil skapt den gutten til å være peneste gutt på både sovesal 1 og 2.

jada. Gud velsigne deg Jorun, og en forholdsvis stor klem i retning Etiopia, til deg og de andre der nede.

prekæs!
_dAVID

ane sa...

så kjekt å lese Jorun! ser deg for meg...:)er så glad for at du har det godt, smiler og kjenner at du har energi (i allefall på morgenen!:) Gud velsigne og bevare hjertet ditt Jorun. Galaterne 5, om Åndens frukt. la ingen få røve noe fra deg. Glede, fred, kjærlighet, trofasthet, selvbeherskelse, kjærlighet,vennlighet,godhet også er det kanskje noe til, men det husker jeg ikke nå...les det du:) tror det er Galaterne 5, 24 ca. Glad i deg jente. god klem!!

Botswana in our hearts sa...

mi jorun, mi jorun! vil du baka boller med meg i helga?

Reidun sa...

Hei på deg. En liten kommentar før jeg henter Ivar hos Martin. Vi tok frokosten i Sofiemyr kirke/ ikke værst å stable seg på beina i morra-trøttheten eller?!=)
Fikk med oss gudstj. i Greverud medpsykolog som taler +hadde foredrag etterpå= var veldig BRA
Øystein har solgt endel ved + lessa opp med traktor; dvs. holde tunga rett i munnen.
Nå fyker jeg. Skal ha sitronfromarsj etterpå.
Klemmerz fra moderen

Anonym sa...

Inderlige goode Jorun! Takk for alt du deler med oss på bloggen din! Og takk for brevet i dag! Takk og lov at du er frisk og rask. Bra med oss her i Øyer. Hilser deg m/Ordspr. 4,23. Kjærlige hilsner fra oss her v/tante Karin.

Botswana in our hearts sa...

tusen, tusen takk for brevene eg får av deg!! blir så glad! så oppmuntrende! du e någe for deg sjøl!du imponere meg! har ein stor og spesiell plass i hjerte mitt. that`s for sure! i dag ska eg hjem til klepp- ska bli deilig! så komme det team til klepp på tirsdag så eg skal leda- blir gøy! oioioi, savne deg, det ska du vita. så stolt av deg jorun, og eg eså glae for at m e så gode v enner:)

karen amalie sa...

takk for brev jorun!! åh, du er så go du. gleder meg så masse t å se deg igjen asså, åh..

Unknown sa...

å jorunn du er så lantgt borte, men det er jo egentlig kjempe bra da.. du e så flott!