mandag, september 11, 2006

livstegn fra Etiopia!!!

hurra!!!endelig kom muligheten til aa legge ut et livstegn. internett har vaert nede alle gangene vi har provd hele den siste 1 1/2 uka. idag er det nyttaar her i Etiopia og alle har pynta seg og feirer det nye aaret, som fantastisk nok er 1999!!! Var akkurat nede paa stadioen der 15.000 var samlet for aa be og lovsynge inn i det nye aaret, spennende opplevelse. Ellers har vi naa en uke igjen av spraakkurset, men bir igjen her i Addis en uke til da Daniel skal ta forerkort og vi maa ordne siste ting for vi reiser nedover til Koffale. Gud viser gang paa gang sin trofasthet mot oss, oppmuntrer oss og baner veien for oss. Vi er virkelig priviligerte som faar vaere i guds arme her i Etiopia! For to uker siden spillte jeg for forste gang saxofon som lovsang forran i en menighet, vel og merke bare en sang men kjente virkelig at aa spille for Gud saann bare var helt fantastisk. Sammen med saxofonen var jeg et instrument for Ham til lovsang og tilbedelse, herlig!!!
Har faatt mange venner her og moter stadig mange spennende og interesante mennesker, mennesker som inspirerer og beriker tilvaerelsen. Alt fra mennesker som kommer lopende paa gata og sier "Give me one million money!" til butikkeiere som innviterer meg paa kaffe naar jeg passerer butikken deres bare for de de vil vite hvem jeg er og faa et nytt bekjentskap. Jeg trives veldig godt her og kjenner hver dag at hjertet mitt stemmer enstemmig ja naar jeg spor om det er rett aa vaere her! Gud er fortsatt nr.1 og aller best!

16 kommentarer:

Paul Andreas sa...

Hipp hurra for det nye året!

Nyt livet, stol på Gud og drikk dypt av kilden.

Har akkurat vært ti dager i Skien, en god tid og en tildels stressende tid, rart å være der igjen.
Er hjemme nå, og rommet og skapene skal endelig bli ryddet! Hurra.

I Skien skal de feire 17.mai i dag...

Janelle sa...

happy new years! Wow, so great to hear that things are going fairly well. I can picture you being there playing your saxaphone- oh, amazing. SOE is going good. Jon Kjetil was just here for a visit- so we had all the 'ethiopia'boys together. Made me think lots of you :) Big hug!

ane sa...

å, så kjekt å lese! wow. Gud er i deg og jobber. tenkte på den sangen av casting crowns, "i'll go, but I can not go alone". Han er med. hvert steg. hvert sekund. Glad i deg. gode klemer på begge kinn og et kyss på panna. love!

Anonym sa...

Godt nytt år i Etiopia, kjære Jorun! Flott å registrere at du virkelig er der Herren vil du skal være. Fint å få være med deg (og de andre to)i bønn. Varme høst-hilsner fra oss i Øyer v/tante Karin. Kjempegla' i deg!

Anonym sa...

Hei Jorun! Godt å lesa at du har det bra :) Ønske deg ei flotte tid i Etiopia! Lang og hard klem fra Lisabisabeth... *Eg savne deg*

Reidun sa...

Hei på deg.Endelig funker internet og telefon.Det var kontakten inn t bredbåndet son røyk itordenværet forrige helg.Godt å høre fra dere igjen. Du må sjekke posten rundt den 16/9, sendte brev den 6/9. Er igang m oppg.skriving. Hadde kollokvie på skolen igår. Ellers har vi hatt en flott helg i fila med Bruno Knudsen fra Danmark.Jeg fikk med meg et sterkt søndagsmøte. Lørd. var Ivar og jeg på togmuseumstur.Kjørte gml.tretog fra ski-skotbu, og hadde stopp med kulturinnslag underveis.
Jeg skal være med å feire Silje og Sergio på Gardarheim lør16.
Fint å høre at Herren vakter og guider dere steg for steg og at lovsangstonene triller ut av saxen.
GLEDER meg veldig til å møte dere der: som dere er som fisken i vannet:) Glad i deg,ungen !
With love from mum.

Anonym sa...

Hei kjære Jorun-mor!! det er så godt å høre fra deg!! å høre at du har det bra!!
nå i helga sa Linda og Ole Eirik ja til hverandre i Bønsnes kirke. et fabelaktig bryllup! meget rørende!!
ellers går dagene ut på det samme. stå opp kl 04.15. -begynner på jobb klokken 06.00. dette er en skikkelig tilvenningssak!!! men det er utrolig bra på jobben! stortrives!! i dag har jeg blant annet laget 350 kg mørdeig!
hva er adressen din? tenkte jeg skulle sende deg noen bilder!!
mange gode klemmer fra Cathrine!!!

ane sa...

"store og mektige er dine gjerninger,
Herre, Gud Allmektig"

Gud, beskytt Jorun og ta vare på hjertet hennes. Amen.

Botswana in our hearts sa...

så oppmuntrende å lesa! savne deg masse! nesten så det gjer vondt.takk for at du stråle av Gud

ane sa...

"ver varmhjerta mot kvarandre i brorskjærleik! kappast om å heidra kvarandre!" romarane 12,10

ane sa...

god helg!

ane sa...

god helg!

Anonym sa...

min kjaere saxofonspillende venn, du er en knupp!! du hadde ikke trudd at du skulle spille foran ei menighet for et aar sia.. der ser du! jeg er veldig gl i deg minn venn. du er en sjelden skatt! det er det du er.. nemmlig.

Birgitte Båtvik sa...

hei vennen. så godt å høre fra dej. Sende dej en god klem.. fortsett å spille fra hjerte til Gud.

Princess Of God sa...

takk for fantastiske kommentarer, er så ufattelig oppmuntrende!!! venner og familie er noe av de beste velsignelsene fra oven.
Tante Karin: du imponerer med blogg ferdigheter!

Anonym sa...

heisann store søster,koselig med julekort, glad jeg ikke kjører bil i eteiopia,he he, håper det går bra med deg, og at du og dere får en fin Jul og nyttårs fering =)
jeg reiser til Militæret den 11 Jannuar, det blir kult, jeg skal inn i Hæren, og løpe 3 mil på tid med 50 kg på ryggen he he, det blir nok litt av et trenigs år,
men jeg gleder meg, det bil kult,

glad i deg store søster tenker mye på deg og hvordean det er og være nede i afrika,
hær er det desvere ikke kommet noe snø enda=( men det begynner og bli kaldt -6,-10, håper det kommer snø før jul, jeg vil ha snøøøøøøø, he he,