søndag, november 12, 2006

led meg i lydighet...


”Led meg fram på dine buds sti! For i dem har jeg min lyst.”
Salme 119,35

”Mitt barn.
Vær lydig. Det vil gi mitt hjerte glede.
Verken bifall eller forakt fra andre
burde ha noen konsekvens for deg.
Min anerkjennelse er belønning nok, og uten denne
er ingen annen tilfredsstillelse verd å trakte etter.
Gå videre med meg.
Jeg vil være svært nær
for å gi deg støtte og oppmuntring
slik at du ikke har noe som gir deg grunn til frykt.
Det vil forsvinne når du adlyder.”

22 kommentarer:

Marianne sa...

Hei du! Gla i deg;)

Princess Of God sa...

takk marianne!
jai åsså vara gla i daj=)
takk for hyggelig mail!

Lillian sa...

Heisann Jorun! =) Kosl;ig aa sitte her aa titte litt paa bloggen din! I dag skrev jeg kort til deg og teamet.. Skal gaa aa poste det i morgen! Haaper det finner veien helt fram til dere!=)
Vi paa SOE er i England naa, og her er det godt aa vaere!=)
Ha det fint der nede!
Smask fra meg!

Marie sa...

Heisann skjønne Jorun! Du er bare god du, berten...Takk for kommentar og så du hadde titta inn på lille Hildes også! Vet ikke om det blir noe i februar på meg, må finregne litt på det... Men det hadde vært stas, men det er andre ting som må klaffe enn bare lysten... Men du er ofte i mine tanker og bønner!

Hildemor sa...

Hei! Så koselig å lese hvordan du har det! Så også du hadde vært inne på bloggen min :) Ja, jeg er nok en liten livsnyter av den gode sort! Kommer nok til å komme innom bloggen din senere også!!! Lykke til videre!

Princess Of God sa...

blogg er jammen meg en suverèn oppdagelse!!!wow...

Siri og Jørgen sa...

hei skatt!
savner deg, ber for deg, drømmer om deg, smiler av tanken på deg, digger deg, heier på deg, vil klemme deg, er glad i deg...
klem klem klem og klem...

Reidun sa...

Kjæreste jenta mi.
Så nydelig du skriver. Jeg er så takknemlig for at du er min datter og samtidig gode støttespiller.
Skulle så gjerne vært hos deg, men snart....er jeg der!
En kjempeklem til deg fra meg, for jeg er så veldig glad i deg,vettu.
Hilser fra alle gutta her hjemme.
Håkon var også innom i kveld, og han ville at jeg videresendte alle
fire siste mailene fra deg.
Har skrevet oppgave i hele dag, begynte 05.30 og avsluttet 17.30 bare avbrutt av spise- og kaffepauser. Nå er jeg stuptrøtt.
Så får du ha godnatt og på "gjensyn". Hilsen mamsen din.

Siri sa...

Fineste Jorun!

Du holder ut der nede? Akkurat ferdig med dagens undervisning=) Jeg grein så tårene spruta, men tror det var bra! Handlet om menns syn på kvinner. Merker mer og mer at det er en ANNERLEDES kultur! Og det er tøft av og til. Rett og slett veldig sårt innimellom. Men tror Gud jobber med oss på teamet, og at ting vil bli bra! Men godt å få luftet litt tanker og frustrasjoner=) Om snart bare tre uker bærer det avgårde til Malawi. Hvor kvinner VIRKELIG blir undertrykket. Og må sitte på gulvet og spise smulene fra mennene omtrent. Det kan bli en utfordring av de store! Be gjerne!

Du opplever sikkert mye av det samme. Ber for deg Jorun!

Du er så skjønn!

Glad i deg!

Siri

Elisabeth sa...

Takk for koselig hilsen på bloggen min. Du virklig en go-jente. Savner deg. Du tar virkelig noen fine illustrerende bilder :)
Jeg er glad for å kjenne deg,
lei meg for at jeg ikke får truffet deg.
Men en dag! Jo snarere den kommer, jo bedre!
*SMASK*

ragnhild sa...

kjære jorunn!

jeg er så imponert over lydighet og trofasthet!

Vær ikke bekymret!Han har omsorg for dere!

Kristin, sa...

Jeg savner deg sånn for tiden. Men det er den gode savne-noen-følelsen. Det å vite at det er fordi jeg er så glad i deg. Vi skal ha presentasjon av Etiopia og dere i mårra! Gleder meg. Jeg digger deres lydighet og begeistring. Ta vare!

Thomas sa...

Jorun, du e ei super jenta! Eg blir so oppumuntra av deg. Berre av det å lese bloggen din!

Claudius sa...

Hei lille prinsesse!

Mange som allerede har lagt inn kommentarer her, men håper at du får lest min også! Tusen takk for kommentar på bloggen min! Alltid koselig å høre fra deg=). Lenge mellom hver gang jeg treffer noen somn er så overgitt til Gud som du. Ta det som et kompliment og fortsett sånn! Du er en inspirasjonskilde=).

Håper å treffe deg en eller annen gang om ikke så altfor lenge! Da skal det bli festrøyking og fjortisfnising! Holder fortsatt på med å puffe røyk. Problemet er at jeg ikke får røyken ned i lungene uten at mine fine flimmerhår i luftveiene tar tak i røyken og får den ut igjen. Kanskje det er bra... Kommer aldri til å bli noen storrøyker, men festrøyker er en god tittel å ha!

Guds barn er en bedre tittel. Gud velsigne deg, Jorun!

Hilsener fra Claudius

ane sa...

å, takk Jorun. d passa meget bra å lesa i dag. hørre impuls-cdn: "skriv din historie med mitt liv." bra tekst... også tenkte eg på den sangen i dag: "i evighet har du elsket meg, derfor vil jeg bruke mitt liv til å elske tilbake". Gud beskytte og veldigne d dyrebare hjertet ditt. Amen.

karen amalie sa...

aah, jorun!! saa godt aa lese melding fra deg, aa kjenne at du lever der nede! ringorm, huff, hehe, hoertes ikkje deilig ut.. men haaper du har det veldig bra pa tross av det!! gleder meg saa innmari til aa treffes, oioioi..

Janelle sa...

jorun...beautiful jorun...
I just wanted to say hi, and I'm praying for you. Thanks for the letter. It finally got to me :) I'll hopefully write back again soon!
gla i deg

Anonym sa...

1000 takk, kjære Jorun, for innholdsrikt brev fra deg i dag! Takk igjen for alt du deler også med meg/oss! Lenge siden jeg har vært inne på bloggen din; utrolig sterkt å lese direktemeldingene til deg fra Herren selv. Det styrker trua til tanta di også. Herren velsigne og bevare deg fortsatt, kjære Jorun. Her har vi hatt fellesmøteuke; og nabokona ble med på 2 møter- bønnesvar! Varme klemmer fra tante Karin.

Anonym sa...

Hei Jorun.. savner deg såå mye.. er utrolig glad i deg:] skal sende deg brev snart jeg.. du er så god! Gud velsigne deg.. veldig veldig glad i deg altså..

Klem Ingrid
se på space mitt da, ikke så oppdatert alltid, men men;)
http://ingridstraume.spaces.live.com/

Sandra Elén sa...

hei hei jorun, var innom noen blogger og tenkte litt på deg, hvordan går det der nede, trives du? håper du stortrives. det virker jo som du har funnet noe du liker, noe som utfordrer deg, men mest av alt, en ting gud bruker deg stort i.

Åsne sa...

Hei JOrun. Hyggelig å høre fra deg. Du er så skjønn. Håper du har det fint. Gledar meg til å sjå deg og Daniel igjen. Gla i ræ!

Anonym sa...

Hei KJære Jorun-mor!!
tenker mye på deg!! spesielt nå som det nærmer seg jul!! lurer derfor om du kunne sendt meg kontonr og adressen din!! kjempe glad i deg!!
mange klemmer fra Cathrine! Mamma&Pappa hilser..:)