søndag, juli 30, 2006

"Gå derfor ut..."



Snart er jeg tilbake igjen i dette lidelsens kontinent; der sjåfører får bilvrak til å gå, der jeg møter mennesker som sier "no problems" når alt har mislykkes, ser kvinner som kan bære 25l vann på hode uten å søle. Det er i denne verden jeg møter mennesker som ser meg rett inn i øya og vil vite hvem jeg er, hvor alle vil være venner og kaller hverandre brødre og søstre. Hvor mennesker betyr mer enn tid...
"Men jeg vil fryde meg i Herren, jeg vil juble i min frelses Gud. Herren Herren er min kraft. Han gir meg føtter som en hind og lar meg skride fram over mine høyder." Hab 2,18-19

13 kommentarer:

ane sa...

"og gjør alle folkeslag til mine disipler"!
wow...og jeg vil være med deg, i bønn og tanker. jeg heier på deg og Jesus :)

Anonym sa...

your children are so nice.God loves little children .And you are princess of God

Botswana in our hearts sa...

Har sett deg sammen med etiopere, du stråler jesu kjærlighet!! mesunner etiopiere, de får ha deg i landet sitt:)

Unknown sa...

ja fillern de etioperne får jammen ta godt vare på deg.. det gjør de nok.. sees om en stund..

Janelle sa...

Oh- so exciting that you're leaving so soon. A bit disappointing that I dont get to see you first. But man- God is going to use you in big ways. OOooo... I look forward to hearing updates. You'll rock Kofele- you and Jesus

ane sa...

godnattklemtildegJorun

Princess Of God sa...

Ane:ja, alt folk for Jesus!!!
Anonymous:those children are beautifull, I loved beeing in the midst of them
Elisabet:du er go du, takk for oppmuntrende kommentar=)
Janelle:too bad I don`t have the opportunity to see you, but I know your prayers will reach me wherever I am;)
Brittern:je skal nok få det bra der nede ser du, dissa folka her er nummer en på verdensbasis på å ta vare på hverandre!

Anonym sa...

Jo-Run... how are you geting to hamar on the 18th? and i hear that your having a bbq on wednesday....i might come if i can ( form the airport )

Kristin, sa...

Fantastisk at du skal ned igjen Jorun! Gleder meg til å høre fra deg, og til å se deg gå i ferdiglagte gjerninger:) Lykke til med alle forbredelsene! Ser deg snart!! Blir godt for hjertet.

Princess Of God sa...

evan:18th may be a problem since I`m leaving for ethiopia on the 17th...but the 10th the whole 1-yearteam will leave for Hamar from my place, don`t know how yet...
and, you`re very welcome to the BBQ!

Anonym sa...

haha...i meant th 8th... not 18th, sorry! But forget about it becuazse i cant change my ticket it woudl cost about one billion Kr. i wish i coudl be there, oh well to bad...

Janelle sa...

I hope your preperation days are going well. I know you must be getting really excited now. You (the whole team) are in my thoughts and prayers- since i have alot of time to sit and pray hehehe.... true enough. Oh my dear... you are going to do huge things in Ethiopia. NO DOUBT God has called you! You're wonderful. Love love love...

Janelle sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.