mandag, desember 25, 2006

elske slik som du....

"Herre gje meg dine auge
så eg ser når andre har det vondt.
Herre gje meg dine auge
så at eg kan skimte
smerte gjennom smil.
Herre gje meg dine øyre
så eg høyrar hjertets stille gråt.
Herre gje meg dine øyre
så at eg kan høyre
tause rop om hjelp.
Herre, gje meg din munn
som seierrop, som gleder.
Ord til oppmuntring
ord til trøyst
ord som gjer håp.
Herre gje meg dine hender
som alltid mot alle er strakt ut.
Som klapper ei nedtrykt skulder
som stryk bort ei tåre
som gir og tar imot.
Herre gje meg av ditt herte
så eg lir med menneske som lir.
Så eg gler meg med dei glade
så at eg kan elske
elske slik som du.
Så at eg kan elske slik som du..."


18 kommentarer:

Paul Andreas sa...

Takk.

God jul!

ane sa...

amen...

kjære Jorun. klem!

Ann Therese sa...

Flottt:) Satt med melodien i håve heile veien mens eg leste;) Elske den sangen og den teksten:o)

God Jul kjære!!!! Glad i deg:)

Stor god juleklem fra Ann Therese

Elisabeth sa...

God Jul, kjære Jorun!

En knusende klem...

karen amalie sa...

mm. god jul kjære goe jorun!

Kristin, sa...

Takk for praten babe! Du er bare helt fantastisk! Det ble julegleden i år det!!
Glad i deg!

Anonym sa...

Hei vennen!!
nydelig!! :) nå sitter jeg å hører på julecden fra Tormod og Karina.. med blant annet hiphop sangen til The EvensenGanstaz. hehe.:) har fått med meg Musikkvideon og.. fantasisk morsomt.. alle raper et vers hver.. mens alle later som de er skikkelig gangstere.. digger familien min!!:)
savner deg.. ha en fantastisk flott jul videre!! digger deg..:)
klem Cathrine

Anonym sa...

Feliz Navidad Jorun;)
Ville bare takke for et kjempe koselig julebrev som varmet masse. Nydelig bildet av den gutten her også. YOU GOT MAIL BABY;)

Stor smask marianne

Unknown sa...

å jorunn, du e så vakker! nyt etiopisk jul.. du e ein favoritt og utfordrar meg til å knele!

Anonym sa...

Hallo. Jeg vant settlers med H og Ø. Det r 1.gang. Øystein har fått noen nye dvd-er og nå blir det action i kveld.
Ivar dro med K&J til Øyer i kveld. Det er skiføre på fjellet.
Hei så lenge. Øystein venter,( egentlig er det han som sender hilsen) :) Klem fra mamma.

ane sa...

hei Jorun! ville bare sende et hei og god natt og godt nytt år i morgen og si at du tenkes på. god klem!

Janelle sa...

A late merry christmas and a happy new year. Hope you're doing well my dear Jorun. HUG.......
Janelle
and "hi" from Svein Rune

Reidun sa...

We wish you a Happy New Year.

"en Gelukkig Nieuwjaar" hilses fra Peppelenbos and fam.
Fikk googled fram e-mail adressen og sendt en hilsen til dem. Og de sendte adressen;den nye, på julebrevet i år.

Idag 1.nyttårsdag var H. kjøkkensjef: stekte ytrefilet av rådyr:) mmm!! Else og JM var oxo på middag. Igår var Ø i Hvitsten, H på Sole og jeg hos Haram med H&S.
Det blir Sjusjøen slutten av januar! :) Ivar tok med skiutstyrx2 og dro med Karin& CO til Øyer på lørd. får skyss med KH &E hjem morgen.

Må få Geir Edvin til å bestille bill. via turkish airlines, pluss få best. vaksiner! :(
HA D GODT Kjære JORUN:LOVE from me!

Elisabeth sa...

GODT NYTTÅR, kjære søster!

Marie sa...

Heisann kjære Jorun! Godt nyttår og tusen takk for julekortet! Bildene skal rett opp på veggen, og du kan glede deg til nyttårsbrev. Jeg hadde store planer om å skrive maaange julebrev i år (fjor), men det ble 0 ut av de store planene. Derfor satser jeg heller på nyttårsbrev... Glad i deg snuppa!

Anonym sa...

Åååå kor eg savner deg kjære Jorun!:) Du er en utolig stor inspirasjon i livet mitt her eg tusler rundt i Haugesund!Du gir meg noe hver gang eg leser dine gode ord på denne siden!Goklem fra daniel!Glad i deg!!!

ragnhild sa...

håper alt er vel,jorunn!

takk for ditt vesen!lytt forventningsfullt til Far!

Janelle sa...

Jorun, you wanted my address. This is where you'll be able to reach me. I'll be there in a week and a half. So sending to there would be great.
Janelle Nickerson (SOE-team)
YWAM Seamill Centre
9 Glenbryde Road
West Kilbride
KA23 9NJ
Scotland