onsdag, januar 10, 2007

å være Guds barn...




"Se, hvor stor kjærlighet Faderen har vist oss, at vi skal kalles Guds barn, og det er vi."
1.Joh 3,1

Det er det å være Guds barn som virkelig gjelder, jeg er kalt til å være Hans datter. Den sannheten og vissheten er en av de største skattene jeg har, noen ganger må jeg holde ekstra godt på den. Som Hans barn er det godt å vite at Pappa har kontroll, det finnes ikke noe han ikke ser. Han er over alt og alle, og hvisker til meg gjennom alt og alle. Ingen er som Ham, enestående og uerstattelig....ingen kan måle seg hverken i skjønnhet eller styrke. Han tar vare, han tar vare på de han har kjær, han tar vare på meg!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Takk Jorun, for at du finnes! Hva er mailen din egentlig? eller vent, jeg har den! Glad i deg, alltid og veldig. Klem fra annis

karen amalie sa...

jorun, eg gleder meg så til å sees til sommeren!! nå har daniel kommet hjem, så har fått hegt litt md han. det var koselig. idag drar eg op t hesedal, så er spent på hvordan det blir. håper det går bra med deg der nede. mange klemmer fra meg. veldig gla i deg

Ann Therese sa...

Hei kjære Jorun:o) Åh, så vakkert! Så BRA at pakken fra meg har kommet frem nå:) I´m so happy;) I dag begynte eg på Kristendom grunnmodul 2 på NLA...Ska nok bli veldig spennane!! Kosa deg masse min gode venn:o) Eg e jysla glad i deg!!!!! Store kram frän Ann Therese

Marianne sa...

Gode Jorun.. som eg savner deg!!stor klem

Anonym sa...

Hei kjære Jorun-mor!!

i dag har det snødd. det var helt hvitt ute da jeg gikk på jobb. hele himmelen var hvit! det er så fantastisk nydelig! Gud er så utrolig vakker!
du er en fantastisk nydelig jente!!!!
savner deg vennen!
kjempe glad i deg!
mange klemmer Fra Cathrine!!

Reidun sa...

Kjære Jorun. Tusen takk for spennende pakke. Fikk henta den igår, men den kom visst sist lørd. Har vært en hektisk uke med undervisning pluss lange og sene kvelder. Øystein kom avgårde med flybuss tors, jeg tok toget og H kjørte traktor ( hjem fra Eik-maskin)og merca stod parkert til jeg skulle hente Ivar. Idag skal han banke pepperkakehuset. Pluss bursdag Silje Maja.
Så flotte bilder du logger inn!
Så flott Max Lucado-bok og fine tekstiler! STOR KLEM+hilser masse fra Håkon og Ivar. Glad i deg vettu =)

ane sa...

å, det var vakre og herlige bilder!

kjære Jorun, jeg ble så glad for knofolutt fra deg!! takk!

også håper jeg julepakken vi sendte kommer fram...du må si ifra!

tenker på deg og dere
nå har jeg enda et vakkert bilde av dere på kjøkkenet og kjøleskapet:)

kom tilbake til Volda igår, etter teamtrening. godt å være her. Gud er trofast.

jesaja 45-ble så oppmuntra av flere vers der...

kjærlighet

Reidun sa...

God morgen.
Har spist frokost på skolen idag 08.20 kjørte Ivar opp til silje og marianne 07.15 så de skulle ta bussen sammen.
Har sjelesorg idag, spennende emner.
Nå er pausen slutt. Ha en riktig herlig dag . Hils "BESTEVENNEN"din og min. klemz

Anders sa...

Du har ein veldig flott blog, Jorun, syns eg kjenne deg sjølv om eg egentleg aldri har treft deg skikkeleg, noko eg rett og slett syns e veldig dumt! :-/ Hels Elisabeth!

Kristin, sa...

Jeg savner deg, Jorun!!

Anonym sa...

Ja, takk og lov, kjære gode Jorun at Herren tar vare på deg,- alltid! Ønsker deg et fortsatt nådens år i 2007. Kjærlige hilsner fra tante Karin, som håper på Ålerud-besøk i vinterferien.

Elisabeth sa...

Kjære, kjære Jorun :)
Ja, tenk; Vi er Guds barn!! For en nåde...
Savner deg og er utrolig gira på å vise deg Talgje til sommeren ;)
gla i deg, Jorun.
klem fra elisabeth

Reidun sa...

HEI; min skjønne prinsesse!!
Hos SIRI i Swasiland har de fått tilbud på kuer..(he,he..)
Håper dere er ved godt mot!
Idag her ivarog jeg, plussAmund ig Lisa gått på ski på jordet til Hans-Erik, og stått i bakkene. Ungene har også akt sammen med Truls. Så idag har det vært liv og røre her. Og en aldeles flott vinterdag med sol og 7-9minus.
Nydelig solgylling i rosaskjær idet vi gikk hjem.
Hilser med salme 127,
"Dersom Herren ikke bygger huset, arbeider bygningsmennene forgjeves"
Tenk på hva han gir oss mens vi sover!!
Jeg var på MBS- Buen kr. skole igår og vikarierte i ungdomskolen; en utfordring men god følelse også.
Skal hilse masse fra Monica, Kåre og Jorun S. og Mary (fra Chile)
Nå skal jeg visst spille china-sjakk med ungene.
LEV VEL - OG HVIL I NÅDEN NY HVER MORGEN.
KLEMMER OG smask fra moderen. :)

Reidun sa...

GOOD MORNING TO YOU!!
Minus 12,5 idag med rosa skyer på himmelen. Har best. vaksin.12/2 og nå kribler d både hos irene og meg. Tror avreise blir tirs 27/3.
Skal hilse masse fra GunnMarit og JanErik (traff de på rema).
Så flott bok og brev du har fått av Katrine M.:"HeyDad, I missed ya like crazy!" av Jack Garratt.
PS: den lå på pulten din.
Her er et sitat jeg fant:
"Wherever my family is,
that is home.
Wherever
God is that,s
heaven."

Have a nice day! My sweetheart :)

Unknown sa...

jaaa det trengte brittern aa lese akkurat naa, og d jorde e.. takker, det er saa sant att!

Anonym sa...

Hei kjære Jorun-mor!! tenker mye på deg.. savner deg.
på lørdag skal størstebror gifte seg! det blir koselig!! jeg skal lage bryllupskaka.. litt skummelt! men satser på at det går greit!!
håper du har det bra!!
digger deg vennen min!
glad i deg!
klem

ane sa...

hei kjære! går d bra med deg? jeg håper d går bra med deg!

Josva 1,9

Gud er Gud!

karen amalie sa...

happy valentines jorun! gla i deg.

Anonym sa...

idag naar jeg gikk til veikalsen paa hjoernet for aa kjoepe broed savna jeg deg jorun! Eirik og erlend er her naa, det er koselig. Latvia er vakrere enn paa lenge og det er deilig aa vaere her. digger deg! hils elisabethknuppen. Annis

Anonym sa...

Hei Jorun! Når kommer du hjem? Klems fra Marie

ingvild sa...

heisann, jorun! jammen er det mange som skal ha tak i deg! vi savner deg visst alle sammen, men jeg er glad for at du er der du er... det betyr masse- hver eneste dag, jorun, betyr det masse at du er der du er og ikke valgte og bli her hjemme hvor alle er glad i deg, og alt er tilsynelatende trygt og godt- det er tryggest der Gud vil ha deg! uansett måtte jeg bare skrive her og, i tilfelle du ikke hadde fått mailen min: helge og jeg har forlovet oss! det skjer den 7. juli, er du hjemme til da?