mandag, april 24, 2006

Going South!

Hurra, endelig internett tilgang! Naa befinner vi oss i en liten by som heter Arbaminch sor i Etiopia. Inatt 0330 reiser vi mange timer lengre sor, ned mot stammene og det ekstremt primitive livet, blir knall spennende! Har opplevd masse allerede disse faa dagene etter at jeg kom tilbake til Etiopia igjen. Har vaert paa ungdomsmote med 250-300ungdommer og prekt om naade...wow...gud er fantastisk og trofast, Han har alltid noe nytt for meg og folger meg side om side. Var knall kjekt aa komme tilbake til teamet ogsaa, var som aa komme tilbake til en familie du ikke har sett paa leeenge.....underbart!!!! Naa blir det daarlig med kommunikasjon paa 2 1\2 uke siden vi reiser sor, der finnes ingen strom, butikker, hus, biler...kun smaa skjonne primitive jordhytter. Her sor er det veldig mye varmere enn koffale og lengre nord. merker godt at vi naermer oss ekvator. prover og skrive mer naar vi kommer tilbake fra stammene. Har forresten faatt med oss safari en dag ogsaa, helt konge!! Sebraer, antiloper, slags raadyr aktige greier, ...kjorte rundt i en land cruiser paa savannen...helt fantastisk opplevelse, vi var ogsaa ut i en liten lav baat og saa digre krokodiller og masse pelikaner, storker og flodehester, et vakkert syn. Ellers er alt bare bra! hils rundt til kjente og vaer gjerne med aa be for teamet! Takk! love, JoRuN

5 kommentarer:

ane sa...

å! kult å lese! jeg ber=)

Heidi sa...

Masse lykke til, Gud velsigne deg og teamet! Haaper og ber om at Han skal bevare dere trygge og rene i hjertet for hverandre og de dere moeter.

Takk for at du er deg.

Unknown sa...

snuppa, ikke smelt bort da, vil gjerne se deg her om et par - tre uker..

Reidun sa...

Hallo.Nå har vi 20gr og d grønnes overalt.1000takk4koslig brev og hils gjengen!Ivar+R tar tog stange lø.Ons tar knut meg ut på Oslo NyeTeater:West Side Story. Ø har lovt b.vakt. Jeg gleder meg :) Visdomsord fra "selvhjelp for sårede hjerter":Ha tro på at hjertet ditt igjen vil kunne synge av glede! KLEMZ fra mams.

ane sa...

å! d va fine visdomsord, mammaen til Jorun!! også ville jeg bare si Jorun at jeg har fått ny adresse, må innrømme at d er litt inspirert av deg:)den er: perlerogsandkorn.blogspot.com. også tenker jeg på dere. Gleder meg til å høre masse fra Etiopia!!