mandag, mars 20, 2006

Etiopia here I come!!!

Det nærmer seg med stormskritt...outreach står for tur bare 4-5 dager igjen. Mye tanker står på spill, mange avgjørelser og valg må tas. Men takk Gud at Han virkelig er der for å støtte oss, hjelpe oss, lede oss og gi oss råd. Ikke bare hører og leser jeg det, men får virkelig oppleve at alt jeg har, blir gitt av Ham!!! Han gir meg styrke når jeg trenger det, glede når jeg trenger det, omsorg når jeg trenger det...Han stiller alltid opp og forsørger meg med hva enn det skulle være. Han har sine kjørlige øyne på meg hele tiden og ser alle mine behov. Tar meg som et lite barn opp på sitt fang, trykker meg tett inntil brystet og synger håp og fredstanker inn i øret mitt!


Både gleder og gruer meg til å reise, men lar Gud ta seg av bekymringene, det har Han jo lovet i sitt Ord!
Han roer meg og sier; " Hvil i meg, mitt barn. Ja, slå deg stille til ro i min omsrog som en fugl slår seg til ro i et rede. For jeg våker over deg, og i kjærlighet vil jeg ta meg av deg. Det finnes ingen farer jeg ikke kan ta meg av. Der finnes ingen fiender som er for overveldende til at jeg kan ta meg av dem. Jeg er i stand til å gjennomføre alle mine hensikter og samtidig bevare deg. Vær ikke redd! La heller ikke frykt ramme ditt hjerte. Min kraft er tilgjengelig for deg. Mitt nærvær omslutter deg, og ingenting kan skade deg så lenge du er i min varetekt, og det er du for alltid..."

1 kommentar:

Reidun sa...

hei, øystein vil sove. Ivar har fått telt alle tærne på fransk og tysk i kveld.mor må nok sove nå ja.
god natt og kryp under ditt dekken med nelliker stukket og roser besatt og sølvhvite blader fra bringebærhekken. imorgen igjen om Gud så vil, våkner du opp til fuglenes sang og spill.=)