torsdag, mars 16, 2006

hjemme igjen...

Jepp, da var jeg hjemme igjen en tur. Skal besøke pappa på sykehuset og ha hele helga på fjellet med resten av familien. Det skal bli godt! Mye skigåing og snowboard samt bare nyte det å være! Ellers blir det å kose meg så godt jeg kan, og trekke inn alt det siste jeg kan få av herlig, frisk, norsk vinter og natur før jeg reiser til Afrika neste lørdag. Der er det nok ikke så mye snø og hente, men herlige mennesker og nye opplevelser skal det bli mye av. Skal reise i et team på åtte som består av tre ledere og fem studenter, som alle er klare for å "ta misjonsmarken med storm!" Oppholdet/misjonsturen, som er en slags avsluttning på den 9måneder lange dts`n (disippel treningsskole) som jeg er en del av, og varer nærmere to måneder. Dette for å få smak på misjonslivet og praktisert det vi har lært og erfart de litt over seks første månedene.
Etiopia er et svært stort land og går gjerne under navnet "Afrikas Hjerte". Landet har 70mill. innbyggere og regnes for å være et av verdens fattigste land. Det er absolutt rake motsetningen av den kulturen vi er vant med her i vårt "flotte" vesten. Tror det skal gi inntrykk å skulle være der nede i to måneder i en totalt ulik kultur, å se ting med egne øyne gir ofte et helt annet bilde og forandrer ikke bare hodet, men hjertet også! Avreisen blir da fra Torp, lørdag 25.mars. Det nærmer seg med stormskritt og spenningen bygges opp og alle praktiske ting og teambygging er på god gli!

1 kommentar:

Princess Of God sa...

det er så konge å få sånne små hyggelige meldinger tilbake altså, er lissom som små men veldig oppmuntrende velsignelser!
elisabeth og ingrid, dere er så absolutt to som har helt spesielle plasser i hjertet mitt. Takk for alt dere har betydd for meg, og mer skal det bli! That`s for sure!!