mandag, mars 27, 2006

første tid i Addis Ababa

da er vi i Etiopia, nærmere bestemt Addis Ababa som er hovedstaden her. mange gode førsteinntrykk. menneskene her er fantastiske mennesker, utrolig vakre og vennskapssøkende. vi bor nå på YWAM basen her i Addis, har det kjempe topp. senger, dusj og do (men en kurv ved siden av der man legger fra seg papiret og andre rester man tørker av). så langt liker jeg etiopisk mat svært godt, det er faktisk kjempe spennende! idag spiste vi enjera, som er nasjonalretten her, spises med fingre og man mater hverandre. ny erfaring og trengs nok litt trening før man blir vant til at andre stapper innpå med mat i munnen din...hehe, but I`ll get there! med en gang jeg kom hit kjente jeg at det er her hjertet mitt er, Gud har lagt etiopia veldig sterkt på hjertet mitt for en lang tid. imårra skal vi til et fengsel med 900mannfolk og prata i noe mellom en til to timer om frelse og hva Jesus betyr for oss, pluss et par dramaer og sanger. det kommer til å bli fantastisk! men internett er ikke alltid like lett her som hjemme og mange er i kø så skriver mer med en gang jeg får en sjanse! men jeg har det iallefall topp og Gud er virkelig trofast og gir meg alt jeg trenger. hadde en sterk bønne og lovsangsstund i dag morges her på basen, vi ba alle sammen for pappa. kjempe styrkende å kunne dele tror begge veier med de som er her på basen. lots of love!

3 kommentarer:

ane sa...

Jorun! mi kjære Jorun! så kjekt å lese på blogen din! kom plutselig over den.. dere er i mine tanker og bønner der nede altså! og er så glad Gud har gitt deg så hjerte for landet! Gud velsigne og beskytte deg på alle måter. God store klem fra meg! Elisabet og du må ta vare på hverandre for meg:)

Reidun sa...

Hei, jenta mi.Skal hilse masse fra Eli &co.Var bursdag Knut 49 ikveld tors. Alle ansatte fikk flotte blomsterbuketter på Granås idag(see my blog).wk fikk smertepumpe idag - slipper nålestikk når han trenger morfin.Han syntes d var fint at du var vel framme i Addis, og at Gud har kalt deg t dette. Ivar ska overn. hos S.M lø-sø :Hurlumheihuset,Håndballkamper drøbak, + Askimbadet søn. Han gleder seg!!Jeg gleder meg til Debora-seminaret lø. Skal hilse fra Håkon - hentan hjem 4minitur i efta.H fylte olje og Ø vaska bilen: var endelig noen plussgrader idag. Så nå byner d tine i gårdn. "Jeg er i Herrens hender i alt som med meg skjer.I smil og gråt jeg kjenner at Herren er meg nær.Om jeg i dype daler må gå den tunge vei. Fra himlens høye saler Hans øye følger meg." Finally, my brethren; Rejoyce in The Lord! Phil.3,1

ane sa...

skjønne Jorun. jeg ber for deg.