mandag, juni 26, 2006

pappa...

Det gjelder å skyve vekk,
men ikke miste.
Det gjelder å tenke på noe annet,
men ikke glemme.
Midt i dagligdagse ord, så kjælne
at pelsen har lagt seg på dem
før jeg stryker den:
Godt vennskaps ord,
vind- og værord,
velmente forbifartsord.
Ja, midt i alt dette
skvære jordnære
dukker likevel det andre opp,
det egentlige,
det alt dreier seg om,
det jeg må skyve vekk,
men aldri miste.
Det eneste jeg tenker på
når jeg tenker på noe annet.
-
Kolbein Falkeid
-
Pappa, en helt blant sjeldne helter!
Men det finnes ingen større kjærlighet enn den kjærligheten som holder fast,selv når det ikke ser utsom om det er noe å holde fast ved. Guds kjærlighet er så stor, så urokkelig-
ja, best av alt, uforanderlig!

12 kommentarer:

aasne sa...

å jorunn, du er god du. så sterk, så modig, så ærlig.
og takk for ord i bloggen, enda bedre å høre at noe kunne treffe deg av det jeg skrev.
ta vare på deg selv, vær så snill

åsne

Marianne sa...

Du e så god du Jorun!! Gleder meg masse til å se deg igjen til helgen!! Det blir fart og morro;)
gla i deg min venn!

Sandra Elén sa...

hei hei, vi fikk ikke sett hverandre før du reiste hjem igjen, men jeg flytter til oslo helst i begynnelsen av august, det hadde vært gøy om jeg hadde fått sett deg før du reiser til Afrika. du er så bra! du er et virkelig forbilde, det har vært en glede å fått lov til å bli kjent med deg. du er en venn verdt å ta vare på.. glad i deg. stor klem "lillesøstra" di

Anonym sa...

Jorun Jorun, jeg savner deg masse!

Janelle sa...

jorun- jeg hoper du har det bra. Jeg ogsaa savner deg masse, og tenker paa deg. stor klem!

Botswana in our hearts sa...

mi kjære jorun! får deg ikkje ut av tankane; men som Han seie; han ska fylla oss med fredstanker, og du e ein fantastiske fredstanke:)

ane sa...

Jorun, du oppmuntrer meg så. også vil jeg oppmuntre deg og, men vet ikke helt hva jeg skal si. takk. du sprer liv. takk Gud for at du er du.

Princess Of God sa...

åsne:blogg må være en gave fra Gud!

marianne:ja da blir det fest og glede, og kanskje litt dans og sang atpåtil=)

sandra:skjønne lillesøstra mi...jeg er så gla i deg og vil gjerne treffe deg!

evan:savner deg også!gleder meg til å se deg igjen på arb.samlinga

janelle:takk...håper å se deg også igjen før jeg reiser tilbake til etiopia?!

elisabet:tvilling søstra mi...nesten, iallefall i hjerte og sinn=)nå kommer jeg snart!

ane:takk, du er flinkest til å være oppmutrende bare ved å være ane...en vakker bloms i Guds frodige hage

Sven sa...

Hei sveis! vi snakkes!

Princess Of God sa...

hei sveis kan du jammen si ja;)
vi snakkes om få dager!

Birgitte Båtvik sa...

vakker blog min kjære jorun, fordi du er vakker:) kjempe gla i dej jenta, og gleda mej til å sjå dej igjen!klem

Erika Hydeen Strickland sa...

Jorun!

I cant read Norwegian, but this sight seems pretty popular to comment on so I will. I pray that you are keeping your heart close to God and whence the time comes that trials shall ensue that you are ready and prepared. I have a hard time...just knowing and trusting. Pray Thank you for your love, that all want to move towards, because God is there, in you.