torsdag, juni 29, 2006

om fjellene viker...

"For om fjellene viker
og haugene vakler,
skal min miskunn
aldri vike fra deg,
og min fredspakt
skal ikke rokkes,
sier Herren, som er
barmhjertig mot deg. "
Jesaja 54,10

Noen ganger kan det føles litt sånn...at fjellene viker og haugene vakler.
Som når du rakner en maske i ullgenseren og tilfeldigvis kommer bikkja løpende forbi og tar med seg genseren i kjeften og det eneste du sitter igjen med er den løse tråden og synet av genseren som bare blir mindre og mindre i takt med bikkja som løper lengre og lengre vekk. Til slutt er alt borte, det hele rakna...Det som er igjen er en diger haug med tråd innsmurt i sikkel og matrestene fra tørrforet som ikke lengre var tørt.
Da er det godt å vite at Han er der, med sin fred og miskunn...
Han ser liksom litt forbi alle de maskene som nå ligger i en stor haug, ser litt lengre enn som så. Han ber meg løfte blikket fra haugen med masker, sikkel og det våte, halvspiste tørrforet. Han sier at Han tar meg som jeg er, uten den flotte ferdigstrikka genseren. Ingen krav. Han bruker bare fire små ord. Han er grei sånn sett, ikke så komplisert. Han hvisker det kjærlig inn i øret mitt;
"Min Nåde Er Nok!"

14 kommentarer:

ane sa...

å, d er så sant! selv om jeg ikke klarer helt forstå det... trofasthet. tenker jeg en del på for tida. Lovsyng Herre, alle folkeslag, pris han,alle ætter! For hans miskunn mot oss er stor. Herrens truskap(trofasthet) varer evig. Halleluja salme 117

Guds ord er sannhet.

ane sa...

*Herren
og etter Halleluja skal det være et !
:)

Botswana in our hearts sa...

"Gud din nåde, er større enn ord kan si, Gud din nåde den viser meg min verdi, en ufattelig pris har jeg kostet deg, Gud din nåde, er liv for meg"

Botswana in our hearts sa...

jeg liker deg;)

Kristin, sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kristin, sa...

For ei dame som du!! Du får sagt det vennen! Vi har mye å lære om livet, og av Han som har kontrollen over våre liv.
Hold deg nær til Guds hjerte og Hans kjærlighet til deg. Jeg er glad i deg.

Birgitte Båtvik sa...

jorun min kjære.. skal vi gå å ta en kopp kaffe? savna dej. sal 36,6.

Heidi sa...

kjære gode jorun. Du er en goklump og da! Takk for at du viser vei, oppmuntrer meg og får meg til å tenke Gudsrettet. Han har peil. rett og slett. Du og. fordi du er nær ham.

go'klem

Anonym sa...

Wow! Du får sagt det Jorun! Du er god! Jeg lo så tårene spratt da jeg leste om hunden og ullgenseren, så veldig treffende! Og likevel så djupt. Din nærhet til Jesus stråler ut, selv gjennom en livløs dataskjerm! Lyset skinner sterkt!:)

Glær mæ te å træff dæ igjen neste gang... Må det bare ikke bli så lenge til.
Klæm fra trønderpia

Helene sa...

Hey Jorun
Tnx for hjelpen ;)
Kooslei hos oss då?:P

preikst.

Unknown sa...

Brittern kommer snikende inn på joruns blogg en mandag ettermiddag tidlig i juni året 2007. Frem til nå har sola stått på himmelen, men nå er det skummringstid, nedover ryggen kan det komme kalde gufs. I hvertfall når denne hufs roper: BØØØØØØØØ!!!
oi d va så skummelt at e skvatt sjølv! Og e som berre skulle si at e må ha adressa di e! men no må e springe ut at for e vart så redd!
britternsnuss!

Janelle sa...

my lil' chicken... You are so precious- and if I think of how precious you are in my eyes, I cant even imagine how precious you are in God's eyes!!!! WOW, he loves you like CRAZY! Enjoy your west coast trip! :) big hug from...me

Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»