tirsdag, juni 13, 2006

til min prinsesse, jorun...

Kjære deg Jorun, mitt barn. Jeg ønsker at ditt liv, din karakter og din personlighet skal være like vakker som jeg så deg for meg da jeg skapte deg. Det er mye som ikke har utviklet seg perfekt. Litt av den tidlige skjønnheten er ødelagt. Lev nær meg og la meg omdanne og omskape deg til jeg ser deg i bildet på alt jeg ønsket at du skulle være. Jeg elsker deg, mitt barn-mitt kjære og unike barn. Gjennom alle barneårene dine gikk jeg tett ved din side, og på din barnlige måte var du svært bevisst mitt nærvær og virkelighet. Du har hatt en slitsom reise. Du har klatret opp mange fjell som du lett kunne ha gått rundt. Du har ikke valgt den behagelige stien, ei heller søkt gleder selv om de var lett tilgjengelige. Du har ofte mistolket min vilje og følt at du bare har kunnet behage meg med offer og lidelse, men store deler av tiden har jeg lengtet etter å sette deg fri fra akkurat de smertene du selv har påført deg. Din tanke var å behage meg, men du har faktisk bare ødelagt din egen skjønnhet som var dyrebar for meg. Jeg kan ikke fryde meg over en skadet rose. Du har gått langt nok på denne måten. Jeg tilbyr deg nå min måte hvis du er sterk nok til å ta imnot den. Liv, frihet, kjærlighet og glede. Helse og fred- enkelhet og hvile. Det har vært der for deg hele tiden. Men du kan få det nå hvis du vil. Jeg vil ikke at du skal arbeide for meg under press og spenning som en maskin- streve for å produsere og produsere. Jeg ønsker bare at du skal leve med meg som en person. Jeg har ventet på at du skulle slite deg ut. Jeg visste at du til slutt ville finne den- stillhetens og hvilens hemmelighet, ensomhetens og sangens hemmelighet. Kom avsides med meg mitt barn! Jeg lengter intimt fellesskap med deg;
"Here I am! I stand at the door and knock.
If anyone hears my voice and opens the door,
I will come in and eat with him, and he with me."
-kjærlig hilsen din venn, Jesus-

5 kommentarer:

ane sa...

å Jorun, takk for at du deler dette..

Princess Of God sa...

takk for tilbakemelding på denne ane...er alltid rart når jeg føler at jeg bør legge ut det jesus sier...men med villig hjertet jeg går, det er det jesus sier at han vil ha av meg...et villig hjerte som gjør ting ut av kjærlighet!

Anonym sa...

hei hei
hvordan står det til? har prøvd å ringe deg mange ganger og sendt deg meldinger uten hell, så får vel legge inn kommentar her for å få svar..
hva driver du med nå? planer framover?

klem marianne
http://chicanorvega.spaces.msn.com/

ane sa...

mm, villig hjerte som gjør ting ut av kjærlighet. d er noe av d jeg tenker på for tida. å leve fra hjertet. og at ting jeg gjør vil jeg gjøre av kjærlighet. hm..

"om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle. Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige, ja, om jeg gir meg selv til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det meg intet" 1.kor 13.

og da jeg leste d du hadde skrevet, tenkte jeg at om jeg er den eneste som Gud snakker til gjennom d han sa til deg, da var d verdt å legge d ut, så takk:)

og tusen takk for d bibelstedet fra jesaja du ga meg! passa veldig bra. takk for at du ønsker å være lydig!

love.

Princess Of God sa...

marianne: skal i bryllup de neste helgene...så blir jeg på vestlandet non dager og så ungdomshjelpeleder på hedmarktoppen....så fjelltur m mamsen...kanskje litt nissedal,så arbeidersamling...så tre dager undervisning før jeg reiser tilbake til etiopia 17.august allerede!!!